Få tillgång till plusartiklar på alla våra sajter - endast 1 krona första månaden!

Till erbjudande
Söndag, 21 januari - vecka 3
Värmlands affärer

"Work hard and be nice to people"

I slutet av augusti började Arman Teimouri sin nya tjänst som kommunikationschef på Visit Karlstad. Han kommer närmast från Länsstyrelsen där han arbetade som länsledningskoordinator i två år.

Artikeln fortsätter efter annonsen

– Jag gillar utmaningar och jag tror att jag med min erfarenhet kan tillföra något till huset och verksamheten. När jag fick frågan kändes det helt självklart att tacka ja, säger Arman Teimouri.

I drygt två månader har han nu jobbat på Visit Karlstad som driver både Karlstad CCC och Carlstad convention bureu, CVB, som jobbar med att få möten till hela Karlstad.

– Jag ska ta fram kommunikationsstrategier för båda verksamheterna och se till att verkställa dem. Samtidigt ska jag få till relationer för att få hit fler stora möten.

Den största utmaningen i sin nya roll ser Arman i den allt hårdare konkurrensen inom mötesbranschen.

– Karlstad och Värmland måste bli bättre på att marknadsföra sig. Vi ligger väldigt bra geografiskt sett mellan storstäderna men ändå inte helt optimalt. Det finns ett automatiskt hinder när folk tänker Karlstad som mötesstad. Det måste vi förändra, säger han.

Samtidigt menar han att Karlstad som mötesstad har väldigt många styrkor.

– Vi är onekligen en av de bästa städerna i Sverige på att välkomna folk hit och styrkan är samarbetet som finns mellan olika aktörer. Alla förstår att ju mer man samarbetar desto bättre upplevelse får den som kommer hit på möten. Det är vi riktigt bra på, säger han.

Arman har en bakgrund som egen företagare och har jobbat med reklam, event, webb och PR i olika former.

– Jag har haft förmånen att få jobba med väldigt många olika typer av kunder över hela Sverige. Det är så jäkla häftigt med kommunikation, det är i grund och botten inte rocket science utan handlar om sunt förnuft och ett strategiskt tankesätt. Mitt motto har alltid varit "work hard and be nice to people" och det försöker jag jobba efter oavsett vad jag gör.

De två senaste åren har han arbetat som länsledningskoordinator på Länsstyrelsen i Värmland med landshövdingen som närmsta chef.

– Jag är absolut nöjd med det jag gjorde där. Vi lyckades stärka Länsstyrelsens och Landshövdingens varumärke och lyckades även med att göra oss hörda i många olika kanaler, säger han.

Trots att Arman trivdes bra på Länsstyrelsen kändes det helt rätt att gå vidare till Visit Karlstad.

– Jag är ingen förvaltare, min styrka handlar om att komma in och få en överblick över organisationen och sätta in de åtgärder som behöver göras. När jag känner mig nöjd så tillför jag inte lika mycket och då är mina styrkor inte styrkor längre.

Arman Teimouri

Ålder: 35

Familj: Jag har min familj i Småland och Stockholm

Intressen: Resa, lyssnar mycket på musik och så är jag väldigt intresserad av mitt jobb. Jag läser mycket om kommunikation.

Favoritmusik: Den största möjliga blandningen, allt från schlager till smal musik. Jag gillar att hitta nytt.

Rätta oss
1 / 1

Arman Teimouri, kommunikationschef på Visit Karlstad, eller Cheif of external relations som det står på visitkortet.

– Kommunikationschef är väl smidigare att säga, säger han själv.

Aktuell artikel (1 av 1)
"Work hard and be nice to people"

Dela på facebook

Läs Värmlands Folkblad i digitalt format - redan idag

Du får dagens, gårdagens eller förra veckans tidning - direkt i din mobil eller surfplatta

Jag vill prenumerera!