Få tillgång till allt innehåll på webben - endast 1 krona första månaden!

Till erbjudande
Lördag, 21 oktober - vecka 42
Torsby

Butiken har nya ägare – som fick intensiv start

Foto: Daniel Olausson

Fredrik Halvardsson och Anton Selberg har tagit över Icabutiken och kastades direkt in i hetluften.

– Det har varit två intensiva veckor, men också fantastiskt roligt, säger Fredrik.

Artikeln fortsätter efter annonsen

VF besöker butiken på dagen två veckor efter att de nya ägarna tillträtt, och de vittnar båda om den rivstart som varit.

Med Svenska rallyt och högsäsong i Branäs har det varit och är högtryck i butiken och den stora målsättningen har till en början varit att hålla hyllorna fyllda. Men också att bekanta sig med orten.

– Vi började med att försöka träffa lokalbefolkningen genom att bjuda in dem och presentera oss och få höra lite hur det känns för allihop. Det är ändå de som är vår stora målgrupp, säger Anton och tillägger att duon inte kunde ha fått ett bättre välkomnande.

– Det har varit fantastiskt bra, verkligen. Det känns positivt och kul och jag tror att många är glada över att vi vågar satsa, säger Fredrik.

För det är just satsa som är tanken. Planerna och måstena är flera och de båda såg tidigt vilken potential som finns med butiken, inte minst med tanke på närheten till hårdsatsande Branäs.

– Det skapar förutsättningar för en fortsatt tillväxt och utveckling av butiken. Vi står inför stora investeringar de kommande åren för att uppdatera butiken till 2020 års krav. Det är allt från köldmedlen till att butiken också behöver ta nästa kliv. Det är dags, och det finns goda möjligheter till att kunna göra det riktigt bra, säger Fredrik.

Fredrik Halvardsson är värmlänning med rötter i norra Värmland och de båda kommer närmast från Stockholm där de under sina år inom Ica strävat efter att en dag få driva en egen butik.

Och fann den i Likenäs.

– Här blir man verkligen ett centrum, här kan man se hur de som bor här ska kunna nyttja det som ett centrum och hur vi ska få dem att trivas här. Det är minst lika viktigt som att vi har mjölk i hyllorna, säger Anton.

Rätta oss
1 / 2

Fredrik och Anton har stora utvecklingsplaner för butiken, men påpekar också hur viktigt det är att kunderna trivs och att de vill förmedla en god atmosfär som man gärna återvänder till.

2 / 2

Till en början har det varit störst fokus på att hålla hyllorna fyllda.

Aktuell artikel (1 av 8)
Butiken har nya ägare – som fick intensiv start

Dela på facebook

Läs Värmlands Folkblad i digitalt format - redan idag

Du får dagens, gårdagens eller förra veckans tidning - direkt i din mobil eller surfplatta

Jag vill prenumerera!