Få tillgång till plusartiklar på alla våra sajter - endast 1 krona första månaden!

Till erbjudande
Fredag, 19 januari - vecka 3
Storfors

Drygt en månad utan fast telefon

Under drygt en månad har flera av Telias kunder i trakten kring Lundsbergs skola varit utan fast telefon. Men nu ska felet åtgärdas.

– Vi börjar felsökningen under torsdagen, säger Ola Raltatalo vid Skanova som äger och förvaltar det fasta nätet.

Totalt har det kommit in 17 felanmälningar om vad som av Skanova betecknas som ett kabelfel.

– Det är ett förhållandevis stort fel och problemet är att vi har parallella fel som vi försökt att frikoppla från detta men det gäller samma region. Detta har lett till förlängda felanmälningstider.

Enligt Ola Rantatalo brukar kunderna få en uppgift om när felen beräknas vara avhjälpta och i regel brukar denna tidsintervall kunna kortas ned.

– Vi går dagligen igenom vilka jobb som finns i kön och planerar om.

Beträffande kabelfelet väster om Lundsbergs skola ska tekniker ha besökt området under torsdagen och gjort en besiktning och felsökning. Därefter startar arbetet med att åtgärda felet.

– I regel går det snabbt. Den rutin vi har är att vi försöker uppdatera kunderna. Vi hoppas att felet inte är så komplicerat och att det inte ska behöva ta så lång tid.

Artikeln fortsätter efter annonsen
Rätta oss
Aktuell artikel (1 av 8)
Drygt en månad utan fast telefon

Dela på facebook

Läs Värmlands Folkblad i digitalt format - redan idag

Du får dagens, gårdagens eller förra veckans tidning - direkt i din mobil eller surfplatta

Jag vill prenumerera!