Få tillgång till plusartiklar på alla våra sajter - endast 1 krona första månaden!

Till erbjudande
Onsdag, 17 januari - vecka 3
Nyheter

Så här säger branschen:

1 / 6

2 / 6

Peter Jansson Ling, vd för Ord och Bild.

– Att premiera genomtänkta och kreativa kommunikativa insatser som ger effekt är självklart viktigt. Det är alldeles för lätt idag att göra grejer som ser bra ut på ytan men inte leder dit man vill. Vi tycker att det är extra viktigt att lyfta upp och premiera goda exempel nära oss, för dem är alldeles för få.

3 / 6

Charlotta Stenson, vd för Bulldozer.

– Jag hoppas Guldvargen belyser vikten av bra kommunikation och på så sätt inspirerar företag, kommuner, landsting och andra att göra bra kommunikation. Kommunikation som tar för sig och gör skillnad hos den målgrupp man vill nå. Vi som byrå får en möjlighet att visa upp bra exempel på vad vi gör tillsammans med kunder runt om i Sverige och förhoppningsvis får fler kunder upp ögonen för den kompetens som finns här i Värmland.

4 / 6

Britta Nyberg, copywriter och projektledare på Aktivitetsbyrån.

– Alla behöver bekräftelse. Värmländska företag behöver det och alla vi som jobbar med att marknadsföra dem behöver det. Guldvargen är ett bra tillfälle att samla alla som strävar åt samma håll och samtidigt som vi sammanfattar ett år som gått blir vi inspirerade att göra ännu bättre ifrån oss under det som kommer.

5 / 6

Marcus Sjögren, frilansande copywriter.

– Jag tycker Guldvargen är bra på att visa upp vad branschen gör rätt, men också vad vi behöver bli bättre på. De blir ett tillfälle att stanna upp och fråga oss själva vad vi håller på med egentligen. Men bäst av allt är nog hur Guldvargen sammanför och enar branschen. Just därför borde biljetterna vara billigare. Vi skulle tjäna på att välkomna till exempel studenter, frilansare och annat spännande folk.

6 / 6

Anna Gullström, vd för Aktivitetsbyrån.

– Guldvargen är det tillfället på året när vi får bevis på att Värmland och värmländska företag oavsett om de är kunder eller vi som marknadsför dem är kreativa, tänker nytt och med framtidsfokus. Värmland har många hembygdsgårdar och brukshistoria men vi är så mycket mer än ett gigantiskt friluftsmuseum.

Läs Värmlands Folkblad i digitalt format - redan idag

Du får dagens, gårdagens eller förra veckans tidning - direkt i din mobil eller surfplatta

Jag vill prenumerera!