Jag har en förkärlek för konspirationsteorier. Det är ingen hemlighet och det har jag skrivit om förr i den här spalten.
Efter ett par egendomliga tillfälligheter är jag mycket uppmärksam på vad som dyker upp i mitt nyhetsflöde på Facebook. Framför allt inlägg och annonser som dyker upp tidigt i flödet.
För ett par veckor sedan inträffade ännu en märklig historia som givetvis var en slump. För inte kan väl det sociala nätverkets algoritmer ha koll på vad jag pratar om i bilen?
Om jag googlar på hotell i Stockholm dräneras datorn med hotellerbjudanden. Det är gammalt som gatan. Det var heller ingen raketforskning att jag fick ett otal erbjudanden om däckbyten när den första snösmockan slog till. Jag hade ju sökt på däckskifte och Karlstad.
Men det blir märkligare när jag skjutsade en kompis i min bil från en Färjestadsmatch. Han frågade hur länge jag ägt bilen. Drygt tre år.
Har du gjort någon service undrade han.
Nej, jag kör så få mil att jag det tar ett tag innan jag kommer upp i de rekommenderade serviceintervallen.
Han kontrade med att olja och annat behöver bytas regelbundet.
Jag svarade att jag ska kontakta min serviceverkstad i närtid.
Gissa vad som toppade mitt nyhetsflöde någon vecka senare? Jo, en annons om specialpris på service från just nämnda verkstad.
Jag kunde inte annat än oroligt skratta för mig själv och boka en tid.