Följer alltid ARN

Insändare
PUBLICERAD:
"Det är tråkigt att leveransen inte fungerat som förväntat."
Foto: Claudio Bresciani/TT
Svar till signaturen LKG i VF 15 juli.

Det är tråkigt att leveransen inte fungerat som förväntat. Med ledning av informationen i insändaren är det tyvärr inte möjligt att svara på varför försändelsen felaktigt gick i retur.

Att man som mottagare ska reklamera till avsändaren har avtalsrättsliga skäl; när man köpt något har man en affärsrelation med den som sålt varan. Avsändaren har köpt en frakttjänst, som denne i sin tur kan reklamera.

Slutligen vill jag bara förtydliga att PostNord alltid följer utslag i Allmänna reklamationsnämnden, ARN. Vilka av de ärenden som kommer in till ARN som tas upp och på vilka premisser fastställs i myndighetens instruktion och kan givetvis inte påverkas av företagen som ARN granskar.

Jan-Åke Broberg

operativ chef PostNord kundservice

Detta är en åsiktsartikel och innehållet är skribentens eller skribenternas egna uppfattningar.