Signal om förbättring

Vård & omsorg
PUBLICERAD:
83,8 procent av telefonsamtalen till Värmlands vårdcentraler besvarades samma dag under maj månad.
Foto: Jessica Gow/TT
Enligt senaste månadsrapporten till hälso- och sjukvårdsnämnden blir telefontillgängligheten allt bättre i Värmland.

I maj besvarades 83,8 procent av samtalen till vårdcentralerna samma dag. Det är den högsta noteringen sedan mätningarna inleddes, enligt Region Värmland.

– Det är glädjande att tillgängligheten fortsätter förbättras och det är viktigt att trenden fortsätter hålla i sig, säger hälso- och sjukvårdsnämndens ordförande Marianne Utterdahl.

Så här jobbar Värmlands Folkblad med journalistik: uppgifter som publiceras ska vara sanna och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.