Rätt ska vara rätt!

Insändare
PUBLICERAD:
Foto: Tomas Oneborg/SvD/TT
Svar till ”Frustrerad och irriterad” i VF 7 maj.

Signaturen påpekade sin irritation över när det blir fel pris i kassan och när kunden därmed mister sin rabatt.

Självklart ligger det i vårt intresse att det angivna priset på varan eller hyllkanten också ska vara det pris som kunden sedan betalar. Samma ska gälla om någon vara av någon anledning inte håller den kvalitet som har utlovats. Trots att vi har tydliga rutiner för detta kan det i vissa fall bli fel. Om fel har uppstått ska vi alltid rätta till och göra rätt för oss. Vi ber verkligen om ursäkt för att du upplevt den processen som omständlig. Ta gärna en kontakt med undertecknad så vi får veta mer om vilken butik det handlar om samtidigt som vi vill kompensera dig för den trasiga vas som du beskrev.

Klas Olsson

Coop Värmland

Detta är en åsiktsartikel och innehållet är skribentens eller skribenternas egna uppfattningar.